پیشرو ادیتور

تضمین کیفیت

پرداخت پس از پایان کار

پیشرو ادیتور

تضمین کیفیت

پرداخت پس از پایان کار

نوشته های بلاگ

11 نکته آموزشی نوشتن و چاپ مقاله رشته روانشناسی

11 نکته آموزشی نوشتن و چاپ مقاله رشته روانشناسی
ما در این مقاله یاد میگیریم که چگونه یک مقاله روانشناسی را نگارش کنیم و در همایش و کنفرانس یا مجله معتبر روانشناسی پذیرش و چاپ نماییم.

 

روانشناسی چیست؟

روانشناسی یکی از علوم رفتاری، مطالعه علمی رفتارهای قابل‌مشاهده، مانند خواب و فرآیندهای ذهنی انتزاعی مانند خواب دیدن است. روانشناسان رفتارها را مطالعه، توضیح و پیش‌بینی می‌کنند. به‌دلیل پیچیدگی رفتارهای انسان، محققان از روش‌ها و رویکردهای مختلفی استفاده می‌کنند. آنها درباره رفتارها سؤالاتی می‌پرسند و با استفاده از روش‌های سیستماتیک به آنها پاسخ می‌دهند. برای مثال، روانشناسان برای درک اینکه چرا دانش‌آموزان دختر نسبت به همکلاسی‌های پسر خود در مدرسه بهتر عمل می‌کنند، روان‌شناسان بررسی کرده‌اند که آیا والدین، معلمان، مدارس و جامعه به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که از نتایج آموزشی دانش‌آموزان دختر تا حد بیشتری نسبت به پسران حمایت می‌کند. در ادامه این مقاله با آموزش نوشتن و چاپ مقاله روانشناسی آشنا می شوید.

 

نوشتن و چاپ مقاله روانشناسی

نوشتن در روانشناسی مشابه سایر اشکال نوشتار علمی است که در سازماندهی، وضوح و مختصر اهمیت دارد. دپارتمان روانشناسی در UNC تأکید زیادی بر تحقیقات دارد، بنابراین بسیاری از تکالیف شما بر ترکیب و ارزیابی انتقادی تحقیقات، اتصال مطالب درسی شما با ادبیات تحقیقاتی فعلی، و طراحی و انجام مطالعات خود تمرکز خواهند کرد.

 

1- نکات مشترک در نگارش مقاله علمی روانشناسی

مربیان از مقالات واکنشی استفاده می‌کنند تا به پژوهشگر بیاموزند که پژوهش را به‌طور انتقادی ارزیابی کنند و تحقیقات فعلی را با مواد درسی ترکیب کنند. مقالات واکنشی معمولاً شامل خلاصه‌ای از مقاله، شامل تحقیقات قبلی، فرضیه‌ها، روش تحقیق، نتایج اصلی و نتیجه‌گیری می‌شود. مرحله بعدی واکنش انتقادی شماست. شما ممکن است مطالعه را نقد کنید، مسائل حل‌نشده را شناسایی کنید، تحقیقات آینده را پیشنهاد دهید، یا در مورد پیامدهای مطالعه فکر کنید. برخی از مربیان ممکن است از شما بخواهند که مطالبی را که در کلاس یاد می‌گیرید با نظریه‌ها، روش‌شناسی و یافته‌های مقاله مرتبط کنید. به یاد داشته‌باشید، مقالات واکنش به چیزی بیش از یک خلاصه ساده از آنچه خوانده‌اید نیاز دارند. در صورتی نمایش می توانید نوشتن و چاپ مقاله روانشناسی خود را به صورت تضمینی به موسسه پیشرو ادیتور بسپارید.

برای انجام موفقیت‌آمیز این تکلیف، باید مقاله را با دقت مطالعه کنید. فراتر از برجسته‌کردن حقایق مهم و یافته‌های جالب بروید.

 

در حین خواندن سؤالاتی از خود بپرسید

مفروضات محققان چیست؟

مقاله چگونه به این زمینه کمک می‌کند؟

آیا یافته‌ها قابل‌تعمیم هستند و به چه کسانی؟

آیا نتیجه‌گیری معتبر و مبتنی بر نتایج است؟

توجه به نمودارها و جداول بسیار مهم است زیرا می‌توانند به شما در ارزیابی بهتر ادعاهای محققان کمک کنند.

ممکن است مربی شما فهرستی از مقالات را به شما بدهد تا از بین آنها انتخاب کنید، یا ممکن است لازم باشد مقاله خود را پیدا کنید.

 

رایج‌ترین انواع مقالاتی که می‌یابید آورده شده‌است:

مطالعات تجربی با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، فرضیه‌ها را آزمایش می‌کند. مقالات تجربی بر اساس مراحل فرآیند تحقیق در بخش‌های مجزا سازمان‌دهی می‌شوند: مقدمه، روش، نتایج و بحث.

بررسی‌های ادبیات، مطالب منتشر شده قبلی را در مورد یک موضوع ترکیب می‌کند. نویسندگان مسئله را تعریف یا روشن می‌کنند، یافته‌های تحقیق را خلاصه می‌کنند، شکاف‌ها / ناسازگاری‌ها را در تحقیق شناسایی می‌کنند و برای کارهای آینده پیشنهاداتی ارائه می‌دهند. متاآنالیزها، که در آن نویسندگان از روش‌های کمی برای ترکیب نتایج مطالعات متعدد استفاده می‌کنند، در این دسته قرار می‌گیرند.

مقالات نظری توسعه یک نظریه خاص را برای بسط یا اصلاح آن دنبال می‌کنند یا نظریه جدیدی ارائه می‌کنند. مقالات نظری و بررسی ادبیات به‌طور مشابه سازماندهی می‌شوند، اما اطلاعات تجربی تنها زمانی در مقالات نظری گنجانده می‌شود که برای حمایت از موضوع نظری استفاده شود. برای تعیین اینکه کدام مقاله مناسب است، با متخصصین موسسه پیشرو ادیتور مشورت کنید.

 

2- نوشتن و چاپ مقاله پژوهشی روانشناسی

صرف خلاصه کردن اطلاعاتی که می‌خوانید کافی نیست. در عوض، اطلاعات را با دقت ترکیب کنید تا از استدلال خود حمایت کنید. فقط در مورد بخش‌هایی از مطالعات بحث کنید که به بحث یا موضوع شما مرتبط است. سرفصل‌ها و زیر عنوان‌ها می‌توانند به راهنمایی خوانندگان از طریق یک مقاله تحقیقاتی طولانی کمک کنند. جزوه ما در مورد بررسی ادبیات ممکن است به شما در سازماندهی ادبیات تحقیقاتی خود کمک کند. شما نیز میتوانید از مقالات آماده چاپ رشته روانشناسی موسسه پیشرو ادیتور استفاده نمایید.

موضوعی را انتخاب کنید که متناسب با طول تکلیف باشد و بتوانید منابع کافی برای آن بیابید. با این حال، مقاله‌ای که در آن بر موضوع کلی تر «اثرات انتقال مدرسه بر عزت‌نفس نوجوانان» تمرکز می‌کنید، ممکن است برای این تکلیف خوب عمل کند.

 

3- طراحی پیشنهاد برای نگارش مقاله روانشناسی

شما ممکن است این فرصت را داشته‌باشید که مطالعه تحقیقاتی خود را طراحی و انجام دهید یا در مورد طرح در قالب یک پروپوزال تحقیق بنویسید. یک رویکرد خوب این است که مقاله خود را بر اساس مقالاتی که برای کلاس خوانده‌اید مدل کنید. در اینجا یک نمای کلی از اطلاعاتی است که باید در هر بخش از یک مطالعه تحقیقاتی یا پیشنهاد گنجانده شود:

 

مقدمه: مقدمه درک روشنی از آنچه انجام خواهد شد و چرایی آن را بیان می‌کند. مسئله را ارائه دهید، به اهمیت آن بپردازید و استراتژی تحقیق خود را شرح دهید. همچنین درباره نظریه‌هایی که تحقیق را هدایت می‌کنند، تحقیقات قبلی انجام‌شده و اینکه چگونه مطالعه شما بر اساس این ادبیات شکل می‌گیرد، بحث کنید. فرضیه‌ها و اهداف تحقیق را بیان کنید.

 

روش‌ها: این بخش روش‌هایی را که برای پاسخ به سؤالات پژوهشی شما استفاده می‌شود، توضیح می‌دهد و یک نمای کلی از تحلیل‌هایی که انجام داده‌اید ارائه می‌کند. برای یک پروپوزال تحقیق، رویه‌هایی را که برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های شما مورد استفاده قرار می‌گیرد، بررسی کنید. از صدای منفعل در این بخش استفاده نکنید. به‌عنوان‌مثال، بهتر است بگوییم: «ما بیماران را به‌صورت تصادفی در یک گروه‌درمانی قرار دادیم و پیشرفت آنها را زیر نظر گرفتیم» به‌جای «بیماران به‌طور تصادفی در یک گروه‌درمانی قرار گرفتند و پیشرفت آنها تحت نظر بود». استفاده از “من” یا “ما” به‌جای سوم شخص در هنگام توصیف روش‌های خود قابل‌قبول است. برای نکات بیشتر در مورد نوشتن این بخش و بحث درباره شرکت‌کنندگان در مطالعه، بخش کاهش تعصب در زبان را ببینید.

نتایج و بحت در نوشتن و چاپ مقاله رواننشاسی بسیار مهم است

نتایج: این بخش یافته‌هایی را ارائه می‌دهد که به سؤالات تحقیق شما پاسخ می‌دهد. همه داده‌ها را بگنجانید، حتی اگر فرضیه‌های شما را تأیید نکنند. اگر نتایج آماری را ارائه می‌دهید، احتمالاً مربی شما از شما انتظار دارد که توصیه‌های سبک انجمن روانشناسی آمریکا را دنبال کنید. همچنین می‌توانید از جزوه ما در مورد شکل‌ها و نمودارها مشورت کنید. توجه داشته‌باشید که پروپوزال‌های تحقیقاتی شامل بخش نتایج نمی‌شود، اما مربی شما ممکن است از شما انتظار داشته‌باشد که در مورد نتایج مورد انتظار فرضیه‌سازی کنید.

 

بحث: از این بخش برای پرداختن به محدودیت‌های مطالعه خود و همچنین پیامدهای عملی و / یا نظری نتایج استفاده‌کنید. شما باید نتیجه‌گیری خود را با توجه به اینکه چگونه نتایج شما با کار دیگران مقایسه می‌کند، زمینه‌سازی کرده و از آن حمایت کنید. همچنین می‌توانید درباره سؤالاتی که به وجود آمده‌است بحث کنید و برای تحقیقات آینده درخواست کنید. پیشنهاد تحقیق شامل بخش بحث نخواهد بود. اما می‌توانید بخش کوتاهی را اضافه کنید که به سهم مطالعه پیشنهادی در ادبیات موضوع می‌پردازد.

 

مقاله آماده چاپ رشته روانشناسی

 

4- نگارش مقاله رشته روانشناسی

جهت نوشتن و چاپ مقاله روانشناسی ممکن است از شما خواسته شود که شخصاً با مطالب دوره درگیر شوید. به عنوان مثال، ممکن است مثال‌های شخصی برای ارزیابی یک نظریه در یک مقاله بازتابی ارائه کنید. برای انتخاب موضوع به روز و جدید میتوانید از سایت ساینس دایرکت این کار را انجام دهید.

5- نکات مهم برای نوشتن و چاپ مقالات روانشناسی

روانشناسی یک علم رفتاری است و نوشتن در روانشناسی شبیه به نوشتن در علوم سخت است. جزوه ما را در مورد نوشتن در علوم ببینید. این کتابچه راهنمای همچنین قوانینی را برای سبک استناد روانشناسی به‌نام APA ارائه می‌دهد. آموزش استناد کتابخانه نیز شما را با سبک APA آشنا می‌کند.

 

6- پیشنهادهایی برای دستیابی به‌دقت و وضوح در مقاله شما

اصطلاحات تخصصی: واژگان فنی که برای درک ایده‌های شما ضروری نیستند، می‌توانند خوانندگان را گیج کنند.

آنتروپومورفیسم: آنتروپومورفیسم زمانی رخ می‌دهد که ویژگی‌های انسانی به حیوانات یا موجودات بی‌جان نسبت داده شود. آنتروپومورفیسم می‌تواند نوشتن شما را ناخوشایند کند.

زمان فعل: زمان فعل را با دقت انتخاب کنید. هنگام بیان اعمال یا شرایطی که در زمان خاصی در گذشته رخ‌داده است، هنگام بحث در مورد کار دیگران و هنگام گزارش نتایج، از زمان گذشته استفاده‌کنید. از زمان حال کامل برای بیان اعمال یا شرایط گذشته که در زمان خاصی رخ نداده‌اند یا برای توصیف عملی که از گذشته شروع‌شده و در حال ادامه دارد استفاده‌کنید.

نوشتن و چاپ مقاله رشته روانشناسی به تمام نکاتی که در این آموزش ارائه میشود بستگی دارد.

توافق ضمایر: با ضمایر که به اسمی که قبلاً معرفی‌شده است (مقدم) در داخل و بین جملات یکسان باشد. یک خطای رایج ساختاری مانند “هر کودک به سؤالاتی در مورد اسباب‌بازی های مورد علاقه خود پاسخ داد. ” جمله باید دارای فاعل جمع (فرزندان) یا ضمیر مفرد (او یا او) باشد. ضمایر مبهم، مانند «این» یا «آن»، بدون مقدمه واضح می‌توانند خوانندگان را گیج کنند: «این نشان‌می‌دهد که احتمال دختران بیشتر از پسران است…» را می‌توان به‌صورت «این نتایج نشان‌می‌دهد که احتمال دختران بیشتر از پسران است…» بازنویسی شود.

پرهیز از زبان مجازی و کلمات فوق‌العاده: نوشته علمی باید تا حد امکان مختصر و مشخص باشد. زبان عاطفی و عبارات فوق‌العاده مانند «خیلی»، «بسیار»، «به‌طور شگفت‌انگیز»، «به‌شدت»، «کاملاً» و حتی «دقیقاً» نادقیق یا غیر ضروری هستند. خطی که «دقیقاً ۱۰۰ سانتی‌متر» است، به‌سادگی، ۱۰۰ سانتی‌متر است.

از عبارات محاوره‌ای و زبان غیر رسمی خودداری کنید: به‌جای «کودکان» از «کودکان» استفاده‌کنید. “بسیار” به‌جای “خیلی”؛ “به‌دست‌آوردن” به‌جای “دریافت” “آماده‌شدن برای” به‌جای “آماده‌شدن”؛ و غیره.

 

7- کاهش تعصب در زبان

نوشته شما باید به شرکت‌کنندگان و خوانندگان تحقیق احترام بگذارد، بنابراین مهم است که زبانی را انتخاب کنید که واضح، دقیق و بی‌طرفانه باشد. APA دستورالعمل نهایی را برای کاهش تعصب در زبان ارائه می‌کند: مشارکت را تایید کنید، افراد را در سطح مناسبی از ویژگی توصیف کنید، و به برچسب‌ها حساس باشید. در اینجا چند مثال خاص از نحوه کاهش تعصب در زبان خود آورده شده‌است:

تأیید مشارکت: از صدای فعال برای تأیید مشارکت آزمودنی‌ها استفاده‌کنید. بهتر است بگوییم: «دانش‌آموزان نظرسنجی‌ها را کامل کردند»، به‌جای «آزمایش‌کنندگان نظرسنجی‌ها را برای دانش‌آموزان انجام دادند». این امر به‌ویژه هنگام نوشتن در مورد شرکت‌کنندگان در بخش روش‌های یک مطالعه تحقیقاتی مهم است.

جنسیت: اطلاق زن و مرد به‌عنوان «مرد» نادرست است. برای نکاتی در مورد نوشتن مناسب در مورد جنسیت به جزوه ما در مورد زبان شامل جنسیت مراجعه کنید.

نژاد / قومیت: با اصطلاحات مربوط به گروه‌های نژادی و قومی خاص، سازگار و حساس باشید. به‌عنوان‌مثال، اگر شرکت‌کنندگان در این مطالعه آمریکایی‌های چینی هستند، آنها را آسیایی آمریکایی خطاب نکنید. برخی از نام‌گذاری‌های قومی قدیمی هستند یا مفاهیم منفی دارند.

اصطلاحات بالینی: اصطلاحات بالینی گسترده ممکن است نامشخص باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر در مقاله خود به “در معرض خطر” اشاره می‌کنید، حتماً خطر را مشخص کنید – “در معرض خطر شکست مدرسه”. همین اصل در مورد اختلالات روانی نیز صدق می‌کند. به‌عنوان‌مثال، “اختلال شخصیت مرزی” دقیق‌تر از “مرز خطی” است.

برچسب‌ها: افراد را با شرایط جسمی یا روانی یکسان ندانید یا افراد را به‌طور کلی به‌عنوان اشیا دسته‌بندی نکنید.

راه‌های دیگر برای کاهش سوگیری: ارائه مداوم اطلاعات در مورد گروه غالب اجتماعی ابتدا می‌تواند سوگیری را ترویج کند. اطمینان حاصل کنید که همیشه هنگام نوشتن در مورد جنسیت یا جنسیت با مردان و پس از آن زنان یا سفیدپوستان و اقلیت‌ها در بحث نژاد و قومیت شروع نکنید.

 

موضوعات محبوب برای مقاله های روانشناسی

روانشناسی

رفتارگرایی

روانشناسی شناختی، رشد، کودک

سوء استفاده عاطفی

روانشناسی خانواده

بزرگترین روانشناسان

نظریه های توسعه انسانی

ارتباطات بین فردی

رفتار سازمانی

شخصیت

چالش های روانی

اختلالات روانی

اخلاق روانشناسی

اصول روانشناسی

دانشکده های روانشناسی

روانشناسی اجتماعی

 

8- مقاله روانشناسی خود را با تحقیق در مورد موضوع خود آغاز کنید

برای پیدا کردن مقالات در مورد موضوع مورد نظر خود، یک پایگاه داده مجلات مانند PychInfo یا ERIC را جستجو کنید. هنگامی که یک مقاله را پیدا کردید، به بخش مرجع مراجعه کنید تا سایر مطالعات ذکر شده در مقاله را پیدا کنید. همانطور که از این مقالات یادداشت برداری می کنید، حتما در جایی که اطلاعات را پیدا کرده اید بنویسید. یک یادداشت ساده در مورد نام نویسنده، روزنامه و تاریخ انتشار می تواند به شما کمک کند تا منابع را دنبال کنید و از سرقت ادبی جلوگیری کنید. در نوشتن و چاپ مقاله روانشناسی با توجه به مطالب و منابع زیاد دقت کنید در مقاله خود از سرقت ادبی استفاده نکنید.

 

9- ایجاد یک خروجی دقیق

این اغلب یکی از خسته کننده ترین و خسته کننده ترین مراحل است، بنابراین دانش آموزان تمایل دارند از نوشتن صرف نظر کنند و مستقیما به نوشتن بپردازند. ایجاد یک طرح کلی ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما می تواند زمان بر باشد و فرآیند نوشتن را بسیار آسان تر کند. با نگاه کردن به یادداشت هایی که در طول فرآیند تحقیق تهیه کرده اید شروع کنید و ببینید که چگونه می خواهید تمام ایده ها و تحقیقات خود را ارائه دهید.

 

10- چگونه در فرمت APA یک خروجی بنویسیم؟

هنگامی که برای نوشتن مقدمه آماده شدید، اولین وظیفه شما این است که توضیح مختصری از سوال تحقیق ارائه دهید. آزمایش یا مطالعه ای که می خواهید نشان دهید چه پدیده هایی را مطالعه می کنید. تاریخچه مختصری از موضوع خود ارائه دهید و توضیح دهید که چگونه با تحقیق فعلی شما مرتبط است. هنگامی که موضوع مورد نظر خود را معرفی می کنید، در نظر داشته باشید که چه چیزی آن را مهم می کند.

چرا باید برای خواننده مهم باشد؟ هدف از معرفی شما نه تنها این است که به خواننده خود بفهمانید مقاله شما در مورد چیست، بلکه توجیه کنید که چرا یادگیری بیشتر برای آن ها مهم است. اگر مقاله شما به موضوع بحث برانگیزی می پردازد و بر حل مساله تمرکز دارد، مهم است که هر دو طرف بحث را به روشی منصفانه و بی طرفانه خلاصه کنید. در نظر داشته باشید که مقاله شما چگونه با تحقیقات مرتبط در این زمینه همخوانی دارد.

 

11- جمع بندی تحقیقات قبلی

وظیفه دوم معرفی شما، ارائه خلاصه ای کامل از تحقیقات قبلی است که به موضوع شما مرتبط است. بنابراین، قبل از شروع نوشتن این خلاصه، مهم است که در مورد موضوع خود به طور کامل تحقیق کنید. پیدا کردن منابع مناسب در میان هزاران مقاله ژورنالی می تواند کار دشواری باشد، اما چندین گام وجود دارد که می توانید برای ساده سازی تحقیقات خود بردارید. اگر مراحل اولیه تحقیق و یادداشت برداری دقیق را به پایان رسانده باشید، نوشتن مقدمه بسیار آسان تر خواهد شد.

 

درصورت تمایل به نگارش مقاله و اخذ پذیرش در همایش ها و مجلات تخصصی رشته روانشناسی با ما تماس بگیرید تا سفارش شما را ثبت و انجام دهیم.
برچسب:
یک دیدگاه بنویسید